Saturday 24 December 2016

Latihan Menulis: Berpantang Tenang

Teks: Hifzaila Hafni

Catatan pada 2.11.2016.

Semalam, melintas status Tuan Zamri Mohamad di Facebook yang menyatakan cabaran untuk sesiapa yang berminat untuk menulis secara konsisten di FB.

Caranya dengan pilih 1 topik (yang kita sangat tahu), tulis mengenainya setiap hari - biarpun hanya 1 ayat.

Kata kuncinya adalah KONSISTEN.

Beliau akan 'coba' follow sesiapa yang meninggalkan komen yang berminat untuk menyahut cabaran ini dan 3 orang yang konsisten akan dipilih dan diberi 'sesuatu' yang katanya amat berbaloi.

(Saya tak kisah pun apa rewardnya. Saya cuma nak buat ini untuk latih diri sendiri menulis).

Saya terus meninggalkan komen di status beliau dan mencabar diri saya untuk menulis tentang topik Berpantang, walaupun saya belum pasti skop berpantang yang bagaimana yang saya akan tulis.

Takpa, yang penting, mula dan konsisten. Tak coba tak tahu.

Insha Allah saya akan mulakan hari ini. Yang berminat untuk berkongsi tentang apa sahaja info atau input tentang berpantang, jemput follow saya di Facebook ya!


Practice makes perfect, kan?

No comments:

Post a Comment